
Navštíveno 6419x


14.08.2012, 13:40 |
Ravo | Upraveno: 2012-08-14 13:42:11
Ahoj,
na Oct1 se dají dát 3 páčky které ovládají tempomat:
1) standardní s jedním velkým tlačítkem SET- 8L0 953 513J
2) lepší s kolébkovým spínačem RES/SET - 3U0 953 513D
3) bez tlačítek (pouze ON/OFF na těle) pro multif. volant - 8L0 953 513S
Mám multifunční volant a začaly mi blbnout blinkry (a není to přerušovačem pod červeným trojúhleníkem), chtěl bych vyměnit páčku, ale ta originál 513S je hodně drahá (na salónu za ní chtějí 2tis, na eshopech jsem ji nesehnal). Páčka s kolébkou se dá sehnat na shopech za 800kč.
[ Link ] Moje otázka zní:
Dá se páčka bez RES/SET pro MF volant 513S nahradit některou z ostatních (513D, 513J)? A co to bude dělat s tempomatem, rád bych ho pořád ovládal z volantu, pokud by na to reagovala zároveň páčka (RES/SET) tak to nevadí, ale pokud by to šlo jen páčkou, tak je to k ničemu.
Díky za odpovědi

14.08.2012, 14:05 |
tommas | Upraveno: 2012-08-14 14:05:59
jel jsem takhle v O1 i Passatu B5,5 s MF a kolébkovou páčkou s resetem a žádnou disfunkci si nepamatuju.
Páčka blinkrů občas zlobí, normoš závada, takže vyměnit.

19.08.2012, 18:23 |
Ravo Tak dneska pořešeno, zaměnit to jde, funkce ovládání tempomatu z MF zůstává zachována, tlačítka RES/SET na páčce jsou neaktivní (jsou tam tzv. "na okrasu").
Jinak páčky jsou taková skládačka a jdou rozdělat až do mrtě s tím že to jde opět složit a funguje to. Takže kdyby se s tím někdo chtěl jebat, tak si může zrepasovat jen ty mosazný dráhy co spínají blinkry do své staré páčky (a ty dráhy třeba vzít z netempomatové páčky). Ale mě se s tím drbat nechtělo a celá nová páčka je prostě celá nová páčka :)


19.08.2012, 18:24 |
Ravo

19.08.2012, 18:24 |
Ravo

19.08.2012, 18:26 |
Ravo P.S. - a bonus na závěr.
Až budete dumat čím povolit tu divnou matici co drží volant, tak je docela klika mít dobrý nápad s klikou. Hranol čtyřhran běžné kliky docela přesně zapadne do matice a jde to krásně povolit i utáhnout :)

ta klika je super nápad pokud nemáš torxy ;-)

19.08.2012, 22:35 |
Ravo Myslel jsem si že mám slušnou výbavu, ale tak velkej torx opravdu nemám...ještě že mám kliku :)
v podstatě kvůli volantům jsem kupoval velkou sadu torxových nástavců. Na koncernové sedačky, pásy atd je to nezbytnost.

20.08.2012, 08:57 |
Ravo Na O1 jsou sedačky i pásy klasickými vysokopevnostními šrouby nebo maticemi. Všechno jsem měl už venku... jen ten volant mě zaskočil.
Samozřejmě že většina plastů a všeho vnitřního je v O1 na torxy, ale mnohem menší (který mám)
jasně, vím, ale O2/G5 už má všechno na tyhle 6/12 hrany a tam se nákupu nevyhneš. Zase sada velkých torxů stála max 500 Kč v pěkné plechové krabici a už dva roky drží.
Když se mění ta podvolantová páčka, tak se kvůli ní musí sundat volant? To snad ne. Myslel jsem si, že bude jen stačit sundat starou a nasadit novou, když by měla dělenou přírubu, ale tohle vypadá že je v kuse objímka
Vypnout klíček (třeba i odpojit baterku), sundat kryty, sundat pytel, shodit volant, povolit páčku a vyměnit.
Pokud budeš mít pytel dole, nepouštěj zapalování, vyhodí to chybu a pak jedině VAG :-P
Což o to, VAG mám a dělám s ním, takže to by nebyl problém případně přehodit. Jen mě nenapadlo, že kvůli takové kravině budu rozebírat celej volant :(
shodit volant je akce na 5 minut, bez obav.

24.03.2013, 14:35 |
tommas | Upraveno: 2013-03-24 14:41:00
edit. double
Mám obavy z toho bagu. Ten nevím jak tam drží. Najdu nějakej návod. Jinak odšroubit volant až pak půjde asi v pohodě a pokud ho usedaím na tisícihran na stejný místo, tak to snad i dobře dopadne a esp mě pak někde nenakopne :)
bez obav, pootočit volantem, šroubovákem zašmátrat v otvoru na zadní straně volantu. vyhákneš jednu pružinku, pak na obrácené straně druhou a pak už jenom kablík. Volant si poznač fixem, ale ten tisícihran není nic jemného, takže není problém nasadit správně i bez poznačení.